Asgari Ücret için 3. görüşme saati belli oldu!
Milyonlarca çalışanı ilgilendiren asgari ücrete ara zam için süreç devam ediyor. Komisyon bugün üçüncü kez toplanıyor.
Başlık, özet ve etiketlerde arandı.
Milyonlarca çalışanı ilgilendiren asgari ücrete ara zam için süreç devam ediyor. Komisyon bugün üçüncü kez toplanıyor.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, asgari ücret noktasında kesinlikle işçileri enflasyona ezdirmeyeceklerinin altını çizerken, "Elimizden gelen gayreti göstereceğiz. İşçimiz bu noktada rahat, huzurlu olsun" dedi.
2023 yılında uygulanacak asgari ücretin 8 bin 506 lira olduğuna yönelik Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın açıklamasının ardından vatandaşlar zamlı maaşlarını ne zaman alacağını merak etmeye başladı. Zamlı maaş şubat ayında vatandaşın eline geçecek.
Türkiye'de milyonlarca çalışanın ve işverenin merakla beklediği 2023 asgari ücret miktarı belli oldu. Cumhurbaşkanı Erdoğan, kameralar karşısına geçerek 2023 yılında uygulanacak olan asgari ücret tutarını açıkladı. Hatırlanacağı gibi, Asgari Ücret Tespit Komisyonu'nun gerçekleştirdiği 3 toplantıda sonuca ulaşılamamıştı. Dün akşam saatlerinde Bakan Bilgin ile bir toplantı gerçekleştiren Erdoğan, 2023 asgari ücret zammı ile ilgili bilgi almıştı. Cumhurbaşkanı Erdoğan, tarafların ortak bir rakamda uzlaşamadığını belirtirken asgari ücret zammı için son noktayı koydu ve asgari ücret rakamını açıkladı.
Asgari ücrette pazarlık maratonunda sona gelindi. Üç kez bir araya gelen komisyon, uzlaşma sağlayamayınca devreye Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan girdi. Dün akşam Külliye'de Bakan Bilgin'i kabul eden Erdoğan'ın bugün yeni asgari ücreti açıklaması bekleniyor.
Asgari Ücret Tespit Komisyonu’nun üçüncü toplantısı tamamlandı. TÜRK- İŞ Genel Başkanı Ergün Atalay, asgari ücret tekliflerinin 9 bin TL olduğunu açıkladı.
Asgari Ücret Tespit Komisyonu, milyonların maaş zammını belirlemek için bugün üçüncü kez bir araya gelecek. Yapılacak zamda enflasyon kritik öneme sahipken, kulislerde yüzde 40 ile yüzde 50 arasında zam yapılması konuşuluyor. Eğer artış yüzde 40 oranında olursa asgari ücret 7 bin 700 TL'ye, yüzde 45 oranında zam yapılırsa 7 bin 975 TL'ye, yüzde 50 oranında olur ise 8 bin 250 TL'ye çıkacak.